środa, 9 października 2013

Kurs na duże róże

Dzisiaj chciałam Wam pokazać, jak powstają róże, które wykorzystuję w swoich pracach.
Sposób tworzenia małych różyczek pokazywałam już ---> klik
 
W pracach podoba mi się połączenie kwiatów różnej wielkości, takie można uzyskać wycinając elementy różnymi wykrojnikami czy dziurkaczami, ewentualnie, jeżeli takich nie posiadamy robimy to tak jak ja - ręcznie.
 
 
Zaczynam od narysowania i wycięcia kółek, moje są średnicy ok. 3,5cm (wycinamy oczywiście wg własnego uznania w zależności od tego jaką różę chcemy uzyskać - z kółka tej wielkości powstaje róża wielkości ok 3cm). Wykorzystuję duże arkusze kolorowego brystolu o gramaturze ok. 160g, grubszy papier ciężko się skleja i kwiaty są trudniejsze do uformowania.
 
Kółka wycinam (pamiętajcie o wytarciu ołówka), następnie tworzę taki wiatraczek i zaokrąglam rogi, ale oczywiście każdy może to robić własnym sposobem ... mi tak jest po prostu najwygodniej.
 
 
Następnie gotowe wycięte elementy pryskam wodą, zgniatam i wyginam płatki na wykałaczce. Pozostawiam do wyschnięcia. Można oczywiście je wysuszyć np. suszarką, będzie szybciej.
 

Przystępuję do klejenia. Każda róża powstaje z 4 elementów. Na poniższym zdjęciu widać, jak nakładam klej, na poszczególne elementy kwiatka, ale zrobiłam to pokazowo, ponieważ najpierw należy skleić środek płatka i zostawić do wyschnięcia i następnie kleić kolejne elementy.
Z pierwszego kwiatka sklejam środek, łącząc ze sobą płatki, które są naprzeciwko siebie. Pozostałe płatki sklejamy tak by były naprzemiennie.


Tak wyglądają poszczególne etapy klejenia. Pamiętajcie, żeby w elementach 3 i 4 nie nakładać kleju zbyt wysoko, ponieważ nie będzie można ładnie wywinąć płatków, a od tego zależy cały wygląd róży. Kiedy skleimy 4 elementy mocno należy je ścisnąć i zostawić do wyschnięcia


kiedy kwiatki są suche, pozostaje wywijanie płatków. Zaczynam oczywiście od tych na samym dole.


 
Próbowałam też wycinać kółka nożyczkami dekoracyjnymi, ciekawy efekt  - prawda?
 

 
Jeżeli macie jakieś pytania to śmiało ;)
 

Będzie mi też bardzo miło, jeżeli dacie mi znać, że skorzystaliście z mojego sposobu wykonania róż.
Chętnie je pooglądam ;)

31 komentarzy:

  1. Prosto i jasno! Brak pytań :) Skorzystam bo są piękne :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Fantastyczny kursik, rozyczki są przepiękne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudne te różyczki! I wcale nie trzeba tych okropnie drogich wykrojników, dziurkaczy, gotowców itp. Można zupełnie darmowym sposobem - a efekt... Kto wie, czy nie ładniejszy! Dla mnie jak najbardziej. Dziękuję za podpowiedź, są przepiękne!

    OdpowiedzUsuń
  4. Są śliczne, ale strasznie pracochłonne ;) Podziwiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Asiu ja zawsze robię je na raty więc strasznie tego nie odczuwam ;) przeważnie robię to oglądając jakiś film jednym okiem :)

      Usuń
  5. Świetny kursik, skorzystam na 100%, gdyż zawsze mam zbyt mało różyczek:).

    OdpowiedzUsuń
  6. Twoje różyczki bardzo mi się [podobają. kursik na pewno się przyda. Kartki z wlasno robionymi kwiatkami mają swój niepowtarzalny klimat :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetne są te Twoje różyczki, zarówno te duże jak i małe! Z pewnością skorzystam, choć użyję dziurkacza :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) jak masz dziurkacz to pewnie, że nie ma się co męczyć z ręcznym wycinaniem ;)

      Usuń
  8. kurs genialny! i wszystkie, te duże róże z 4 kwiatków robisz? tam jest milion płatków, są takie piękne !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję tak każdy kwiatek składa się z 4 elementów ;)

      Usuń
  9. Ale czadowe...aż spróbuje, tylko nie wiem, czy moje quillingowe kwiatuszki się nie obrażą :)

    OdpowiedzUsuń
  10. zgadzam się z koleżankami, są piękne !
    moje niestety nie wychodzą tak ładnie :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Dwa razy spadłam pod stół..z jakości i piękności tych różyczek i ilości ! I trzeci zaraz spadnę : z podziwu dla cierpliwości ! Musze spróbować ale nie wiem czy przy 5-tej nie polegnę :) Pozdrawiam miłego dnia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. :) dziękuję :) próbuj koniecznie, takie właśnie ręcznie klejone kwiaty mają tę zaletę, że możesz je zrobić w dowolnej kolorystyce, dopasowanej do swojej pracy ... zresztą komu ja to tłumaczę ;)

      Usuń
  12. Dzięki wielkie za kurs, na pewno sie przyda i na pewno moje wyjdą jako dużo pośledniejszy gatunek...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. bardzo się cieszę i dziękuję ;) Iwa i nie przesadzaj ... dasz radę ;) a może stworzysz coś jeszcze ładniejszego

      Usuń
  13. świetny kurs :) skorzystam z pewnością, również z tego drugiego na mniejsze różyczki :)
    pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  14. Hmmm - Twoje są świetne - muszę spróbować ;)
    pozdrawiam i podziwiam twórczość :)

    OdpowiedzUsuń
  15. Świetny kursik. Przestestowałam, przerobiłam trochę dla własnego użytku i napewno skorzystam jeszcze nie raz! :))

    OdpowiedzUsuń
  16. Super róże - ja nie mam cierpliwości do robienia kwiatków :(

    OdpowiedzUsuń
  17. zazdroszcze cierpliwości i wytrwałości. A te kwiatki obłedne.

    OdpowiedzUsuń